Singapore and around the world!

The city by the bay

Afgelopen week ging zo verschrikkelijk snel voorbij en dat is een goed teken want dat betekent dat ik het enorm naar m'n zin heb gehad. Het was eerlijk gezegd een opluchting om weg uit LA te zijn, want vergeleken met SF is LA niet echt een leuke stad. De stad was dus geweldig maar ik denk dat het grootste aandeel van mijn goede tijd daar komt van het leuke hostel en alle leuke mensen waarmee ik omging. Toen ik daar aankwam had ik natuurlijk al een maatje, Joe, waarmee ik die mooie auto trip had gemaakt waar we beiden zo van hadden genoten. Ik zat met Joe op dezelfde kamer dus vrijwel alles deden we met z'n tweeen en ondertussen maakten we veel vrienden door te poolen. In het hostel stond een pooltafel en toevallig kunnen zowel Joe als ik een aardig potje pool spelen dus in een dubbelspel waren we vrijwel niet te verslaan dus konden we blijven spelen. Uiteindelijke hadden we een leuke groep mensen bij elkaar waarmee we verschillende dingen hebben gedaan. Zo ben ik een dagje naar Alcatraz gegaan wat heel interessant was om te zien. En met een groep van ongeveer 8 mensen hebben we een hele dag door de stad gelopen en een halve dag gefietst. Natuurlijk had ik al veel dingen gezien in SF, maar toch heb ik weer nieuwe dingen gezien en de beleving is heel anders als je midden in de stad verblijft en omgaat met allerlei andere jonge reizigers. Relatief gezien met andere steden heb ik eigenlijk niet veel aan sightseeing gedaan maar dat komt doordat het altijd gezellig was in het hostel met poolen, kaarten, movie-night, karaoke en zelfs hebben we een keer op eigen initiatief een groot diner georganiseerd. Wat ook nog wel een leuke ervaring was, was het kijken van een playoff football game van de San Francisco 49ers in een sports bar. Dit was een hele belangrijke wedstrijd en de bar zat dan ook helemaal vol met 49ers fans. De wedstrijd was onwijs spannend met 3 touchdowns in de laatste 3 minuten en de beslissende touchdown die zorgde voor de winst voor de 49ers werd gemaakt met slechts 9 seconden op de klok. Op dat moment ging het dak eraf, iedereen werd gek en begon elkaar te omhelzen, iedereen werd in het feestje betrokken en zo ook wij.

Het was vervelend om gedag te zeggen tegen alle geweldige mensen die ik heb ontmoet, vooral met Joe heb ik een goede tijd gehad en ik ga hem vast nog eens opzoeken in Londen als hij ook uitgereisd is. Mijn reis naar Seattle verliep vlekkeloos, ik was mooi op tijd op het vliegveld, de vlucht was mooi op tijd en het transport in Seattle naar het hostel was ook goed. Het is hier verschrikkelijk koud, namelijk rond het vriespunt en er ligt sneeuw. Dit is behoorlijk wennen voor mij omdat ik het laatste halve jaar in de tropen en de Australische zomer heb doorgebracht en voordat ik vertrok was het zomer in Nederland. Maar ik moet toch aan de kou gaan wennen als ik straks terug ben in Nederland. Ik heb nog geen idee wat ik hier in Seattle ga doen, het hostel is wat minder levendig dan die in SF maar de stad ziet er leuk uit en de locatie van het hostel is erg goed. Aan het eind van de week zal ik mijn laatste verhaal schrijven met mijn belevingen hier in de kou voordat ik terugkeer in Nederland. Ik vertrek hier op maandag 23 januari en omdat m'n reis nogal lang gaat duren met een tussenstop in Ijsland zal ik de volgende dag pas aankomen op Schiphol.

Reacties

Reacties

Lars

Wat gaaf man! Had zo'n beetje een zelfde ervaring met die steden :P. Geniet de komende week nog zo veel mogelijk! Als je tijd hebt in de week van 30 januari kunnen we mss wel ff afspreken!

Kees

He' potje vrieskou poolen...hihi
Goede reis, en tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!