Singapore and around the world!

Hollywood, LA en Highway 1

Afgelopen week moest ik omschakelen van het relaxte Fiji naar het drukke LA en Hollywood. Ik verbleef in een hostel vlakbij Hollywood Boulevard waar je over de sterren van beroemde mensen loopt. Het was allemaal erg toeristisch en druk, maar toch vond ik het weer fijn om in de VS te zijn. Het hostel was erg goed en ik heb daar veel leuke mensen ontmoet. Tijdens mijn 4 dagen in Hollywood heb ik onder anderen een wandeltour met een gids gedaan die je kon vertellen welke gebouwen en plaatsen in de buurt zijn gebruikt in welke film. Ook heb ik een tour in een open busje gedaan langs Beverly Hills, Bel Air, Rodeo Drive waar alle celebrities shoppen en een uitzichtpunt over de stad LA en de beroemde Hollywood letters. De bestuurder kon van alles vertellen over het gebied, welke celebrities waar woonden en bovendien was hij erg grappig. Zo zette hij onderweg meerdere voorbijgangers voor schut en vertelde hij grappige verhalen over celebrities. Helaas kon hij geen celebrities spotten, maar de volgende dag zag ik bijna Sandra Bullock. Ik was namelijk met iemand naar het postkantoor gelopen, zijwas nog aan het wachten in de rij toen ik terug ging naar het hostel. Later vertelde medat 2 minuten nadat ik wegging Sandra Bullock binnen kwam lopen een in de rij aansloot.Het was jammer dat ik haar net misliep maar aan de andere kant is het ook wel weer komischdat ik haar op een paar minuten misliep.Met een aantal mensen van het hostel ben ik ook een dag naar het strand gegaan, naar Santa Monica en Venice Beach. Dit was voor mij bekend terrein maar toch leek het anders dan in mijn herinnering. We hadden een prachtige dag, het was eigenlijk de hele tijd mooi weer, we zijn in het rad gegaan op de Santa Monica Pier wat een mooi uitzicht gaf over het strand en we zijn helemaal over de boulevard naar Venice Beach gelopen waar het altijd levendig is met winkels, markt, straatartiesten en allerlei soorten sport. Wat ook nog wel gaaf is om te noemen is dat het hostel een limo tour deed. Dus we werden met een groepje mensen in een Hummer Limousine door Hollywood gereden. We maakten een stop in Rodeo Drive om wat foto's te maken en daarna werden we naar een club gebracht waar het feestje werd voortgezet.

In het hostel ontmoette ik Joe, een Engelsman, en hij was van plan om op de zelfde dag als ik naar San Francisco te gaan en hij wilde graag een auto huren om zelf langs de kustweg Highway 1 te rijden. We besloten om samen een auto te huren en in 2 dagen het hele stuk te rijden. Na veel moeite en tijd konden we in een Dodge Charger:D stappen en onze trip beginnen. Omdat het al aardig laat was konden we de eerste dag niet veel kilometers maken dus besloten we te overnachten in Santa Barbara, een leuke kustplaats waar we 's avonds nog naar een bar zijn gegaan om wat te poolen met andere reizigers en een aantal luidruchtige Amerikanen wat wel grappig was. Na een ontbijtje in een cafe vertrokken we de volgende ochtend richting San Francisco. Dit was een lange rit, maar absoluut geen saaie. Bijna de hele weg gaat vlak langs de kust langs de bergen en sommige stukken waren zo kronkelig dat je niet sneller dan 35 km/u kon rijden. Een aantal keer zijn we langs de weg gestopt om het uitzicht te bekijken en foto's te maken. De eerste stop die we maakten was bij een ontzettend drukke parkeerplaats dus we dachten dat er vast wat te zien was. Het bleek dat het strand daar vol lag met zeeolifanten, dat was heel bijzonder om te zien. Onderweg nog even stoppen bij Denny's voor een flinke burger en toen het donker was zijn we in een stuk doorgereden naar SF. Het was erg leuk rijden in SF met de steile straten en de trams en gelukkig konden we het hostel snel vinden. De auto konden we in de parkeergarage neerzetten dus dat was ideaal. In het hostel hebben ze een pooltafel staan wat Joe en ik erg waarderen dus de hele avond hebben we gepoold, tegen elkaar en tegen anderen. Dat was een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen. De volgende dag moesten we de auto om half 3 inleveren dus zijn we eerst nog even langs de Golden Gate Bridge en door een park gereden en ook zijn we de Twin Peaks opgereden, twee heuvels die een prachtig uitzicht bieden over de stad.

Ik heb nog 5 dagen in SF wat vast erg leuk gaat worden aangezien ik al veel mensen heb leren kennen en ik kan goed overweg met Joe waarmee ik nu veel dingen doe. Het hostel is erg centraal gelegen en doet veel activiteiten dus ik hoef me absoluut niet te vervelen. Over een klein weekje zal ik vanuit mijn laatste bestemming Seattle laten weten hoe mijn week in SF is geweest.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!