Singapore and around the world!

Dat was Australie

Morgen laat ik Australie achter me. Ik heb hier geweldig veel gezien en beleefd en vooral mijn laatste dagen in Sydney waren fantastisch. Sydney is echt een hele mooie en bruisende stad en ik heb me vooral vermaakt omdat ik veel optrok met m'n Engelse en Ierse kamergenoten en een hele groep andere mensen die mekaar via-via allemaal kenden. Zo heb ik een geweldige maar bizarre kerstdag gehad met deze groep mensen, namelijk op het strand met een barbecue er achteraan. We waren niet de enigen met dit idee, het was namelijk knetterdruk aan het strand en we hadden moeite met het vinden van een lege bbq. Uiteindelijk konden we de prive bbq van een andere groep mensen gebruiken die al klaar waren met eten. Dit waren Schotten dus die mixten wel goed met de Engelsen wat de groep nog groter maakten, allemaal erg gezellig. Een iemand had zelfs zijn gitaar meegenomen en begon allerlei klassiekers te spelen die iedereen maar al te graag meezong. Hij speelde alleen geen kerstliedjes want daar had hij een hekel aan.

Voor kerst had ik veel aan sightseeing gedaan. Genoeg te zien in Sydney, vooral de Harbour Bridge en de Sydney Opera House zijn hoogtepunten. Deze heb ik dus nog een keer bekeken maar dan vanaf de boot. Ik heb de ferry gepakt naar Manly Beach wat aan de andere kant van de baai ligt en erg leuk is om geweest te zijn. Maar vooral de trip met de ferry was indrukwekkend want deze ging vlak langs de Sydney Opera House. En bij terugkomst was er een laagstaande zon wat een mooi plaatje bood van de skyline van Sydney. Ook heb ik nog een dagtrip gemaakt naar de Blue Mountains, een bosrijk en bergachtig gebied een stuk landinwaarts van Sydney. Ik nam de vroegste trein om 7.20 uur die me in 2 uur naar het plaatsje Katoomba bracht vanwaar een hop-on-hop-off trolley bus een ronde maakt langs alle mooie plekjes van de Blue Mountains. 's Morgens was het erg mistig en regenachtig maar gelukkig klaarde het in de middag op zodat ik nog kon genieten van alle mooie uitzichtpunten. Ik heb ook een aantal walking trails gelopen langs watervallen, rotskliffen en door jungle gebieden. Om in het jungle gebied te komen moest je met het steilste treintje ter wereld naar beneden van een rotsklif wat best wel spectalulair was. Met een gondel kon je dan weer terug omhoog gebracht worden. Het was een meer dan geslaagde dagtrip geworden. Terug in de stad heb ik nog wat dingen gedaan als op een markt rondgelopen en de Royal Botanical Gardens bekeken.

Morgen vlieg ik dus naar Fiji waar ik erg veel zin in heb. Het zal absoluut bijzonder worden om naar een land te gaan wat bestaat uit meer dan 300 eilanden bij elkaar. Ik zal echter slechts op 2 eilanden gaan verblijven, namelijk op het grootste eiland waarop ik zal landen en een heel klein eilandje waar ik zal zijn met nieuwjaar. Er is precies 1 hostel op dit eiland en deze heb ik al vroeg moeten boeken want het schijnt er altijd heel erg druk te zijn met nieuwjaar en het is vooral populair onder de jongere reizigers dus dat gaat vast een groot feest worden.

Ik wens jullie een gelukkig nieuw jaar waarin ik jullie eind januari weer ga zien!

Reacties

Reacties

anita

Hoi Menno,

Ik heb erg van je verhalen en foto's genoten. Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar.

groetjes van ons

wim

Dat zal me een feest wor doen op fiji

wim

Lastige tablet,dat zal me een feest worden op fiji

Titia

Wat een trip! Klinkt allemaal geweldig. Jij begroet het nieuwe jaar een stuk eerder dan wij. Dus alvast een heel gelukkig en gezond 2012 gewenst. Ik hoop dat het laatste deel van je wereldreis net zo geweldig is als wat je totnutoe meemaakt. Nog heel veel plezier en tot ziens in januari/februari. Dat zal wennen worden weer in het kille Nederland...
Liefs, Titia en Kees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!